Noutati

Instalare Google Analytics în WordPress

Există multe moduri diferite de a configura Google Analytics în WordPress. Vă vom arăta trei metode diferite, astfel puteți alege unul care se potrivește cel mai bine nevoilor dvs.

1. Instalare Google Analytics în WordPress cu ajutorul plugin-ului MonsterInsights

MonsterInsights este cel mai popular plugin Google Analytics pentru WordPress, acesta fiind folosit de peste 1 milion de site-uri web .

Este cel mai bun și cel mai simplu mod de a adăuga Google Analytics la WordPress (pentru toți utilizatorii începători și experți).

MonsterInsights are atât o versiune gratuită, cât și versiunea Pro.

Dacă doriți funcții mai avansate cum ar fi urmărirea comerțului electronic, anunțurilor, autorilor etc. puteți utiliza cu ușurință versiunea MonsterInsights Pro , procesul de configurare a acestora fiind același.

Primul lucru pe care trebuie să-l faceți este să instalați și să activați pluginul MonsterInsights . Dacă întâmpinați probleme, puteți consulta ghidul nostru pas cu pas despre cum să instalați un plugin WordPress aici .

După activare, pluginul va adăuga un nou element de meniu intitulat “Insights” în meniul de administrare WordPress. Trebuie să vizitați Statistici »Setări pentru a configura setările pluginului.

După care trebuie să faceți clic pe butonul “Autentificați-vă cu contul dvs. Google” pentru a conecta Google Analytics la site-ul dvs. WordPress.

Aceasta vă va redirecționa către conturi Google, unde vi se va solicita să vă conectați sau să selectați un cont Google dacă sunteți deja conectat (ă).

Faceți clic pe “Următorul” pentru a continua.Apoi vi se va solicita să permiteți accesului MonsterInsights la contul dvs. Google Analytics. Faceți clic pe butonul “Permiteți” pentru a continua.

Ultimul pas este să selectați profilul pe care doriți să îl urmăriți. Trebuie să selectați site-ul dvs. și apoi să faceți clic pe butonul “Completare autentificare” pentru a continua. Ve-ți fi redirecționat acum la site-ul dvs. WordPress.

Cea mai bună parte despre MonsterInsights este că puteți să vizualizați raportul dvs. Google Analytics în interiorul tabloului de bord WordPress. Accesați pagina Insights »Rapoarte pentru a finaliza o scurtă trecere în revistă a datelor dvs. de analiză.

2. Inserați pluginul pentru anteturi și subsoluri

Această metodă nu este la fel de bună ca MonsterInsights, deoarece nu veți putea efectua o configurație avansată de urmărire și nu veți putea vedea datele Google Analytics în tabloul de bord WordPress.

În primul rând, trebuie să instalați și să activați pluginul Insert Headers and Footers . Dacă întâmpinați probleme, puteți consulta ghidul nostru pas cu pas despre cum să instalați un plugin WordPress aici .

La activare, trebuie să accesați pagina Setări »Inserare anteturi și subsoluri . Aici trebuie să inserați codul Google Analytics pe care l-ați copiat la pasul 4 în secțiunea anteturi.

Nu uitați să faceți clic pe butonul salvați modificările pentru a stoca setările.

3. Instalați Google Analytics în Tema WordPress

Această metodă este destinată numai utilizatorilor avansați care sunt familiarizați cu codul. Este oarecum nesigur, deoarece codul dvs. va dispărea dacă comutați sau actualizați tema. 

Adăugați codul în fișierul header.php

Trebuie doar să editați fișierul header.php în tema WordPress și să inserați codul pe care l-ați copiat în pasul 4 imediat după eticheta <body>. Nu uitați să salvați modificările și să încărcați fișierul pe server.

<?php
add_action('wp_head', 'wpb_add_googleanalytics');
function wpb_add_googleanalytics() { ?>
// Paste your Google Analytics code from Step 4 here
<?php } ?>

 

Adăugați prin fișierul Funcții

De asemenea, puteți adăuga codul de urmărire Google Analytics în fișierul cu funcții WordPress . Acesta va adăuga automat codul la fiecare pagină de pe site-ul dvs. WordPress.Va trebui să adăugați acest cod în fișierul functions.php al temei .

Vizualizarea rapoartelor pe site-ul Google Analytics

Puteți să vizualizați aceste date accesând tabloul de bord Google Analytics și făcând clic pe fila de raportare.
Veți vedea rapoartele Google Analytics încorporate în coloana din stânga.

Fiecare secțiune este împărțită în tab-uri diferite și dând clic pe o filă se va extinde pentru a afișa mai multe opțiuni.

  • Fila Audiență – va afișa rapoarte care vă vor ajuta să înțelegeți utilizatorii.
  • Rapoartele de achiziție – explorează de unde provin utilizatorii dvs.
  • Comportamentele de comportament – rezumă ceea ce fac utilizatorii dvs. după ce sosesc pe site-ul dvs.
  • Rapoartele de conversie – arată cât de bine faci față obiectivelor.